Page 247 of 247 < 1 2 ... 245 246 247
Lehetőségek
Szavazz a témára
#316693 - 2013-08-14 21:19:48 Re: Segítség étrendhez és edzéshez!! **** [Re: P.Norbert]
Hexa Offline
párposztos újonc

Regisztráció: 2012-11-19
Üzenetek: 10
Sziasztok!Én nekem olyan kérdésem lenne,hogy én a 100%WPP fehérjét használom és ebből átlagban napi 3 adagot iszom meg.Edzés napokon reggel egyet lehetőleg zabpehellyel aztán egy dupla adagot edzés után.Pihenő napokon meg általában napszakokra szétosztva.Ez sok? Esetleg káros lehet az egészségemre? Segítségeteket előre is köszönöm!:)

Top
#316699 - 2013-08-14 21:30:53 Re: Segítség étrendhez és edzéshez!! [Re: P.Norbert]
halimarci Offline
tejjesen új fórumos

Regisztráció: 2013-08-14
Üzenetek: 1
Sziasztok,

Nekem is lenne néhány kérdésem smile .

Viszonylag vékony vagyok (179cm, ~66kg) hízni sajnos nem tudok, csak hasra. Az elmúlt 2 év során (sajnos sokszor voltak félre zabálások) tartottam súlyomat és nagyon sok felesleget leadtam hasmról és szedtem fel izmot. Eljutottam oda, hogy már csak 1-2cm lehet, az is az alhason amitől megkéne szabadulnom. Ehhez szeretnék étrendbeni tanácsot kérni. Akár ha van 1-2 példa étrendhez linket.

Előtte vagy utána szeretnék egy kicsit tömegelni. 4-5kgt max, Scitec Jumbot jó lesza célra? És mekkora kiszerelésben érdemes ehhez a célhoz és napi hány alkalommal? Valamint a hasamon lévő 1-2cm leadása előtt vagy után érdemes tömegelnem?


Nagyon köszi!

Top
#316739 - 2013-08-15 14:15:56 Re: Segítség étrendhez és edzéshez!! [Re: P.Norbert]
bocboc Offline
tejjesen új fórumos

Regisztráció: 2013-07-23
Üzenetek: 3
Sziasztok!

Néhány hónapja kezdtem a testépítéssel foglalkozni, mert nagyon vékony vagyok, viszonylag magas, full ektomorf alkat, 30 éves. Első két hónapban edzés fele kardió, fele súlyzózás pehelysúlyokkal, hogy kicsit rendbe szedjem a keringési rendszerem (is). Majd következett a kicsit nagyobb súlyokkal történő edzés a gyakorlatok megtanulása végett, illetve az étrendtervezés/kivitelezés, stb. Most jutottam el kb. odáig, hogy már közepes súlyokkal végzem az edzést és próbálom azonos szintre felhozni az izomcsoportokat, hogy a fekvenyomást ne a karomban érezzem, stb, tehát, hogy eljussak addig, hogy elkülönülten tudjam edzeni az izmokat és ehhez előbb utóbb már értelmesen nehéz súlyokat is képes legyek használni. Az izomtömeg növekedésem is megindult.

Az lenne a kérdésem, hogy hogyan határozzam meg, hogy az edzésem pinalegyezés vagy tényleg edzés-e? Mármint elkezdek mondjuk oldalemelést csinálni, megcsinálok X-et, és érzem hogy már kezd fájni meg ilyenek. de nem nagy súllyal csinálok semmit, szóval nem úgy fáj, hogy recsegek ropogok, hanem csak az izom "ég" rendesen, és akkor még néhány ismétlésre képes vagyok, de aztán egyszerűen "le kell tennem" a súlyt, pedig még biztos megtudnék csinálni pár emelést fizikailag, csak az akaraterővel, a fájdalom legyőzésével van a gond. Ez még akkor a pinalegyezés kategória? Ezért azon gondolkodtam, hogy bár sokan azt mondják elég a heti 1 edzés egy izomcsoportra, viszont azt gondolom akkor lenne elég, ha tényleg összeszarná magát az adott izomcsoport azon az egy edzésen(?). Ezért arra gondoltam, hogy talán vékonyságom ellenére rendes tápanyagbevitel mellett nem gáz ha két edzést csinálok, mert nem tudok még igazán intenzíven dolgoztatni izmot. Ha nem erőltetődik meg olyan brutálisan az izom, akkor 3-4 nap alatt gondolom csak regenerálódik annyira hogy lehessen rá edzeni megint még ugyanazon a héten. Gondolom ezért írja Arnold S. a könyvében Level 1 edzésprogramnál, hogy kezdőknek 2x kell egy héten minden izomcsoportot edzeni, mert ők még nem tudnak intenzíven edzeni.
Sokszor úgy érzem egy-egy edzés után, hogy az az edzés nem volt 100%os, nem tudtam beleadni tényleg mindent, gyenge volt a szellemi erőm, és ilyenkor legszívesebben újra edzenék még azon a héten. Persze azért sokszor előfordul az is, hogy napokig tartó intenzív izomlázam van itt-ott.
Szerintetek ragaszkodjak a heti 1 edzéshez/izomcsoport, és próbáljak meg beleadni apait anyait, az izomtömeg növekedésem pedig meglesz csak azáltal, hogy szokja a testem a súlyokat és próbál alkalmazkodni hozzájuk, míg el nem ér egy optimális szintet ami után kezdődhet a tényleg intenzív edzés, ami további növekedésre sarkallja? Vagy hagyatkozzak az érzéseimre és edzek akár kétszer is? Vagy a full vékony alkatom miatt ez utóbbi inkább nem ajánlatos még ilyen körülmények mellett sem és elrontom vele az izomnövekedést? Igazából nem az izomnövekedés az elsődleges célom most, hanem a hatékony edzés elsajátítása, de azért visszafejlődni sem akarok. Vagy egyszerűen csak hagyatkozzak az érzéseimre és előbb utóbb eljutok addig, hogy ösztönösen tudni fogom mikor lehet újra ráedzeni egy izomcsoportra?

Top
#323100 - 2014-05-11 22:26:49 Re: Segítség étrendhez és edzéshez!! [Re: bocboc]
span Offline
mindenegyen túlvan

Regisztráció: 2003-03-07
Üzenetek: 1818
Lakhely: Nagykanizsa, és Bp. XI. ker.
Igen, ez mindenkinél dilemma a kezdő szakaszban: elég e az intenzitás? A kérdés megválszolásához egyetlen dolgot kell megválaszolnod: tudod -e mennyi az a súly, amivel pontosan egy szabályos ismétlést (vagyis mondjuk fekvenyomásnál egyszer tudod csak kinyomni a súlyt) tudsz végezni? Ha ez megvan, akkor vedd le ennek a 80-85%-ára, és végezz annyi ismétlést, ahányat tudsz. Vagyis annyit, hogy több szabályosan már akkor se menjen, ha valaki egy 20000Ft-is bankót kínál csak mégegyért... Ha jól csinálod, akkor a köveztkező sorozatban az első sorozat ismétlésszámának kb. max a fele megy majd, a harmadikban pedig jó esetben 1-3. Ha az első sorozatban szabályosan 10 fölé kerül az ismétlésszám, akkor emeld a súlyt 5-10%-al a következő edzésen.

Megjegyzem, hogy örömmel látok végre valakit, aki rászánt legalább 1-2 hónapot, hogy az izületei szokják a terhelést, mielőtt nekimenne a nagyob súlyoknak. Hosszú távon ennek meg lesz a gyümölcse!
_________________________
Mátyás király vót...meghalt, Jimmy is király vót...az is meghalt... mi a fa**ér köhögök má ennyit? (Egyébként Joker a király, de azért türelmes vagyok...) [IMG]http://okorszem.hu/static/funpic/sport14kis.JPG[/IMG]

Top
#323106 - 2014-05-11 22:37:58 Re: Segítség étrendhez és edzéshez!! [Re: bocboc]
span Offline
mindenegyen túlvan

Regisztráció: 2003-03-07
Üzenetek: 1818
Lakhely: Nagykanizsa, és Bp. XI. ker.
Ja, az edzések gyakoriságával kapcsolatban elfelejettem válaszolni.
Nekem az a véleményem, hogy egy kezdő edzhet heti kétszer egy izmot (illetve igazából 1,5x). Amit a kezdőknek szoktam javasolni, az egy kétfelé osztott edzésterv, aminek az edzésnapjai között egy-egy pihenőnap van, vagyis egy héten 3x végzel súlyzós edzést.
A kardiót pedig attól függetlenül javaslom, hogy ektomorf vagy, mert javítja az izmok tápanyag ellátását. Vagyis azokon a napokon, amikor nem végzel súlyzós edzést, iktass be 20-40 perc 120-140 pulzustartományú kardiót.


Módosította: span (2014-05-11 22:39:23)
_________________________
Mátyás király vót...meghalt, Jimmy is király vót...az is meghalt... mi a fa**ér köhögök má ennyit? (Egyébként Joker a király, de azért türelmes vagyok...) [IMG]http://okorszem.hu/static/funpic/sport14kis.JPG[/IMG]

Top
#323110 - 2014-05-11 22:48:47 Re: Segítség étrendhez és edzéshez!! [Re: halimarci]
span Offline
mindenegyen túlvan

Regisztráció: 2003-03-07
Üzenetek: 1818
Lakhely: Nagykanizsa, és Bp. XI. ker.
Menj el megméretni a testzsír %-odat. Szeintem 12% alatt lesz. Ha így van, és még mindig fogyni akarsz tömegelés előtt, akkor a recept a min.2g/testtömeg kg elsőrangú fehérje, min. 4-6000mg omega3, és összesen max annyi kalória, amennyit a builder.hu oldalon található kalkulátor megad az adataid alapján. Fontos lesz még, hogy az egyszerű szénhidrátokról gyakorlatilag egy az egyben le kell mondjál (de legalábbis minimálisra kell csökkentsed, és azt is nagyon jól időzítened). Ilyenek pl. a cukor (ez sajnos ugye a gyümölcsökben is van), a feldolgozott gabonatermékek (fehérliszt, fehér rizs,stb.). Amiből pedig sok lesz: zöldség, bab, lencse, túró, jogjurt, hús, kardió. smile Napi 2x40 perc kardió lenne az ideális (ha eddig nem sportoltál sokat, akkor ennyi edzés viszont biztosan túlterhelne, ezért mindenképpen egyeztess a háziorvosoddal milőtt nekiesnél).
_________________________
Mátyás király vót...meghalt, Jimmy is király vót...az is meghalt... mi a fa**ér köhögök má ennyit? (Egyébként Joker a király, de azért türelmes vagyok...) [IMG]http://okorszem.hu/static/funpic/sport14kis.JPG[/IMG]

Top
#324854 - 2014-07-05 15:51:54 Re: Segítség étrendhez és edzéshez!! [Re: P.Norbert]
Vitamin-mániás Offline
újonc-hússzal

Regisztráció: 2007-08-10
Üzenetek: 20
Lakhely: Tököl
Erről az étrendről mi a véleményetek? 100 Kg-os embernek.
Az kelbimbó és a tejföl természetesen nem étkezés. Tejfölbe van pácolva a csirkemell, a kelbimbó meg megy a csirke-rizsek mellé.

http://shop.builder.hu/kaloria.htm4?etekid=18672&act=mutat
_________________________
A vadmacska, olyan macska, mint a szelíd, csak vad... wink

Top
#332322 - 2015-03-18 23:22:15 Re: Segítség étrendhez és edzéshez!! [Re: P.Norbert]
kemiy Offline
stabilan fórumos
***

Regisztráció: 2006-06-23
Üzenetek: 631
Sziasztok!

Mi az oka annak, hogy a hagyományos testépítő táplálkozás gyakorlatilag kizárja a zsírt az értendből? Elvileg a zsírbevitelt, az össz kalória arányában 20%-ban maximálja.

Miért nem ajánlott ezt az arányt jelentősen megemelni?
Azt tudom, hogy a zsírt szénhidráttal keverni nem jó, de mi van akkor, ha szétválasztok bizonyos étkezéseket és nap folyamán a 3 fő étkezés "csirkerizs" jellegű, a többi pedig fehérje-zsír?
_________________________
"Mindaddig egy senki vagy, ameddig azt hiszed magadról, hogy vagy valaki."

Top
#333476 - 2015-04-30 11:12:14 Re: Segítség étrendhez és edzéshez!! [Re: P.Norbert]
koska Offline
desperate houswives :D :D :D
***

Regisztráció: 2008-01-24
Üzenetek: 1102
Lakhely: Budapest
Nesztek! Legjobb ital edzés utánra: http://vital.hu/csokistej-edzes
smile
_________________________
Szerénynek lenni nem érdem...

Top
Page 247 of 247 < 1 2 ... 245 246 247



Moderátor:  Biomechanika, Csepi, Harvy, Krino, colos, humma 
Csevegő

Shop.Builder Hirdetés
Ki van Online?
0 Regisztrált (), 82 Guests and 5 Spiders online.
Key: Admin, Global Mod, Mod
BB.Tv Flash
BB.Tv  |  BB.Rádió  |  BB.Tv Flash
Fórum statisztikák
12107 Tag
26 Fórum
1579 Téma
307920 Üzenet

Max Online tagok száma: 506 @ 2014-06-05 09:18:00